Cu toții vrem să evoluăm.

Această dorință ne motivează să lucrăm pentru a deveni cea mai bună versiune a noastră. An după an, ne luptăm și dăm la o parte, cu greu, mai multe straturi ca să ajungem la cine suntem cu adevărat și la cine aspirăm să fim.

Dar, așa cum știe oricine a avut zile mai negre sau conflicte cu colegii la locul de muncă, poate fi greu să rămâi calm, detașat, răbdător și bun de fiecare dată, mai ales în fața disconfortului.

De aceea am întrebat experții – psihologi, instructori de yoga, maeștri în practica meditației – ce gândesc despre cele mai bune practici ca să ajungi la cauza emoțiilor negative, ca să te analizezi atunci când îi învinovățești pe ceilalți, ca să-ți recunoști rolul în propria viață și ce nu funcționează în ea.

Bineînțeles, nu e ușor.

”Călătoria ta de dezvoltare personală va aduce și teste legate de tendințele tale autodistructive.”, spune Elena Brower, instructor de yoga și meditație în New York și autoarea cărții Art of Attention, proaspăt relansată, de altfel. ”Dacă reușești, însă, să consideri aceste teste drept binecuvântări, vei putea ajunge la o nouă înțelegere care să te ajute să te dezvolți.”, continuă ea.

Linda Maquinist, co-director al Centrului de Performanță în Leadership din cadrul Fundației David Lynch, susține aceeași idee, dar ne avertizează să nu aterizăm într-o mentalitate de tip self-help care, de fapt, nu ne ajută: ”În zilele noastre, pare că ne transformăm în proiecte eterne de autoîmbunătățire, întotdeauna încercând să fim mai buni la ceva și să ne criticăm. Atunci când facem asta, ne spunem de fapt că nu suntem destul de buni.”

Așadar, urmează o serie de practici conștiente care se concentrează pe a fi iubitor și blând cu tine și cu ceilalți, în timp ce îți continui călătoria pe propriul drum.

1. Concentrează-te pe relația ta cu tine

”Pentru a fi cea mai bună versiune a ta, trebuie să creezi o relație ideală cu tine.

Cultivarea acestei relații calde și deschise cu centrul tău durează, fiind un proces continuu de evoluție, însă este cea mai hrănitoare relație pe care o vei cunoaște.

De aceea, pentru început, scrie-ți visul pentru această relație ideală.

Gândește-te la această viziune ca la sistemul tău de bază, care te va ajuta să îți pui sub semnul întrebării dialogul negativ intern și, în cele din urmă, să îl lași să dispară.

Probabil că e un dialog care te chinuie de ani de zile.” – Elena Brower, instructor de yoga și meditație în New York

2. Creează-ți afirmația scopului personal

Să-ți afișezi un zâmbet pe față și să gândești numai gânduri pozitive nu te va face o persoană mai bună sau mai fericită pe termen lung. Ca să înflorești e chiar crucial să creezi o stare internă de bine, care te va ajuta să radiezi bucurie, recunoștință și bunătate.

Începe acest proces întrebându-te dacă trăiești ‘cu un scop’. Sunt aliniate gândurile / planurile tale de schimbare cu pasiunile, darurile, valorile pe care le ai?

Adesea sărim direct la ‘cum’ să ne schimbăm, fără să ne gândim ‘de ce’ vrem să devenim mai buni.

Crearea unei afirmații a scopului personal pe care să te centrezi te va ajuta să îți împlinești fiecare moment al vieții, nu doar să umpli timpul.”

Christine Whelan, prof. dr. la Facultatea de Ecologie Umană, Universitatea Wisconsin-Madison.

3. Păstrează-ți direcția

”Amintește-ți că magia presupune mult curaj.

Dacă începi să te întrebi ‚Unde e trezirea mea spirituală?’, amintește-ți și că schimbarea presupune anduranță, mai ales atunci când nu vezi așa repede rezultatele progresului dorit.

Lasă în seama lui Dumnezeu vocea aia stridentă care spune Nu pot și așa vei putea auzi mai clar vocea iubitoare și liniștită care îți reamintește că poți.

Obstacolele sunt inevitabile, dar te fac mai puternic și te conectează cu centrul inimii tale. E un proces de durată, bineînțeles, însă repetiția e magică.” – Dana Flynn, instructor de yoga la Laughing Lotus Yoga Center în New York și Brooklyn.

4. Antrenează-ți abilitatea de a te vedea în ceilalți

”Oprește-te puțin și gândește-te la Legea Karmei.

Cu toții am trecut prin aceleași lucruri în trecut, poate chiar mai rele decât ce avem de înfruntat și încercăm să înțelegem în momentul prezent.

Trebuie să acceptăm că orice se întâmplă este perfect ș itrebuie să avem răbdare.

Apoi, cu compasiune (adică văzându-ne pe noi în ceilalți), să ne întrebăm – Cum poți răni pe cineva? Cum poți să critici pe cineva? Nu mai e loc pentru asta.” – Sri Dharma Mittra, profesor legendar de yoga și creatorul Master Yoga Chart of 908 Postures

5. Navighează interacțiunile dificile cu mai multă ușurință

”Atunci când te lupți cu interacțiunile cu o anumită persoană din viața ta, gândește-te că ești într-o anumită dinamică.
Pentru fiecare trăsătură ‘rea’ pe care o vezi în celălalt, există una complementară la tine. Descoper-o și fii gata să îți asumi partea ta din dinamică, înainte de a-i cere celuilalt să schimbe ce te deranjează.

De asemenea, când cineva îți dă feedback despre tine, gândește-te că e valoros, mai ales dacă e greu de ascultat.
Integrează comentariile și plasează-te în realitatea celuilalt, chiar dacă nu ești de acord cu ce spune. Atunci când îți dai voie să simți ceea ce simte celălalt, oferi darul pe care dorești să îl primești – darul ascultării cu compasiune și deschiderea de a colabora.” – Elena Brower, instructor de yoga și meditație în New York

6. Transformă energia negativă

”Practicile care te eleveză și te energizează te ajută să tai și curentul de emoții negative și tendințe distructive din corp.

De multe ori ele includ o postură inversată inversare – oricare ar fi, de la statul în cap la pod, îți pot fi de ajutor.

Inversându-ți la propriu perspectiva despre tine, ceilalți și lumea din jur, aduci conștientizarea la nivelul pelvisului, activând mula bandha, care îți oferă senzația de ușurință și că orice e posibil.

O altă metodă puternică de a inversa energia este tehnica antică numită kapalabhati, în care expirația în profunzime ridică diafragma ca și cum ar bate la ușa inimii tale, energizând și părțile creierului care se află în repaos, trezindu-te la adevăratul tău potențial.” – Rima Rani Rabbath, profesor de yoga la Jivamukti NYC

7. Conectează-te cu inima ta

”Stai în picioare sau așezat și fii atent/ă la energia inimii tale.

Imaginează-ți alături de tine frații și surorile tale care practică Yoga și începe să respiri pentru toată lumea.
Conectează-te la acest sistem viu, de respirație și întrajutorare, simte cum sunteți toți conectați.

Amintește-ți că nu contează de câte ori ai dat dragostea la o parte, ea tot îți aparține.

Îți poți deschide inima încă o dată. Aici se află adevărata ta putere – puterea de a-ți transforma inima și a iubi, adesea în mijlocul suferinței, provocărilor nebune, oamenilor dificili din viața ta. O practică zilnică, centrată pe inimă, te va ajuta să pui bazele spiritualității și să permiți energiei, iertării, bunătății să intre mai des în viața ta.”

– Dana Flynn, instructor de yoga la Laughing Lotus Yoga Center în New York și Brooklyn.

8. Rezolvă-ți problemele cu cei 4 R

”Refugiază-te în ideea că lucrurile nu vin doar peste tine, ci vin și din tine.

Cultivă un regret sănătos pentru modul mai puțin fericit în care ai reacționat la situații din trecut, fără să te judeci.

Reține-te de la a-ți stabili obiective prea îndepărtate, pentru că obiceiurile obișnuite iau mult timp pentru a fi schimbate.

Repară o greșeală făcută cuiva, fie personal, fie trimițându-i gânduri binecuvântate – atât de multă putere au gândurile tale!” – Rima Rani Rabbath, profesor de yoga la Jivamukti NYC

9. Gândește înainte de a acționa

”Răbarea e importantă.

Trebuie să îți analizezi gândurile înainte de a le pune în practică, altfel poți răni pe cineva și crea karmă pentru tine.

Amintește-ți, fiecare trece prin aceleași încercări si face aceleași greșeli. Yoga înseamnă să îl vezi pe Dumnezeu – să vezi iubirea peste tot.

Cum poți să vezi ceva greșit în Dumnezeu? Imposibil.” – Sri Dharma Mittra, profesor legendar de yoga și creatorul Master Yoga Chart of 908 Postures

10. Meditează pentru a-ți media emoțiile

”De multe ori, când nu acționezi de la nivelul sinelui tău superior, reacționezi în loc să răspunzi. Iar reacțiile sunt rapide și negândite.

Când răspundem, însă, facem un pas înapoi și ne întrebăm – Cum vreau să mă raportez la asta?

Există multe moduri în care să ne oprim – să ne abținem de la a reacționa imediat –, iar meditația e unul dintre ele.

Practica unei forme de meditație creează acea conexiune mai amplă cu sinele non-reactiv, martorul tăcut care te ajută să treci dincolo de scenarii, tendințe, răni vechi și să alegi mai bine un alt tip de răspuns.” – Linda Maquinist, co-director al Centrului de Performanță în Leadership din cadrul Fundației David Lynch

11. Fii recunoscător/recunoscătoare

”Atunci când mă scald în judecăți și autoblamare, recunoștința e foarte departe de mine.

Acela e momentul în care activez mantra Mulțumesc și o spun în timp ce îmi țin respirația.

Inspiră și când ai atins limita respirației, oprește-o câteva momente, cu blândețe, și spune-ți mulțumesc, apoi expiră.” – Dana Flynn, instructor de yoga la Laughing Lotus Yoga Center în New York și Brooklyn.

12. Încetinește ritmul și oferă-ți iubire

”Mințile și emoțiile noastre pot fi foarte rapide.

Acele stări și sentimente care te ajută să te conectezi la versiunea ta mai bună sunt mult mai tăcute și expansive.
De aceea, prin simpul act de a încetini ritmul, poți accesa se află dincolo de frică sau furie. Îți oferi timp să stai cu tine.

Bineînțeles, compasiunea față de tine este cheia acestei practici, pentru că te ajută să observi care îți sunt nevoile și te susține atunci când ies la suprafață toate lucrurile grele.

Cred că, adesea, în viețile noastre se adună multă rușine care acoperă, ca o pătură mucegăită, adevăratele sentimente.

Însă rușinea nu ne ajută.

Compasiunea față de propria ființă e antidotul – Mă simt rău, dar nu sunt rău/rea, asta e mantra.” – Linda Maquinist, co-director al Centrului de Performanță în Leadership din cadrul Fundației David Lynch

Articol de Meghan Rabbitt.

Articolul în original aici.

Scris de Miruna Macavei

Caut armonia, autenticitatea și simplitatea. Sunt consultant de Feng Shui din 2003; instructor de practici taoiste din 2006 și terapeut Chi Nei Tsang din 2015. Ofer și terapiile Access Bars, Energetic Facelift, terapia craniosacrală. Citirile angelice sunt și ele în sufletul meu și le ofer cu drag. Scriu poezii, desenez și pictez. Mă găsești la 0720-029877 și la miruna@simplitao.ro.

Comentarii

comentarii