Nu e o surpriză pentru nimeni că iubesc Taijiquan-ul.

Cei care mă cunosc știu că îl exersez cu regularitate de ani de zile, împreună cu Qigong (dar asta e altă poveste pentru alt articol).

Practic stilul Yang din anul 1997, iar stilul Chen tradițional din 2011, fiind discipol al domnului profesor Florin Szondi (1).

În timp, am avut bucuria să descopăr, să aplic și să integrez principii din Taijiquan în viața personală.

De asta îmi place foarte mult să-l exersez: nu e ceva limitat, care ia sfârșit când pleci din locul de practică, ci îl poți „lua cu tine” în viața obișnuită.

La finalul articolului îți voi face o invitație, însă mai întâi hai să vedem ce poți aplica acum din arta Taijiquan!

1. Respiri conștient

În timp ce exersezi Taijiquan, corelezi respiația cu mișcarea și așa înveți să-ți păstrezi calmul și relaxarea prin respirație conștientă.

În viața curentă, asta înseamnă că poți exprima mai multă putere, siguranță și armonie în comunicarea verbală.

Atunci când vorbești, folosești mult respirația și tot sistemul respirator corporal.

Practicarea respirației conștiente în Taijiquan te ajută să ai energie (Qi, forța sau suflul vieții) ca să îți poți exprima cu convingere punctele de vedere, fără să fie nevoie să ridici vocea.

2. Îți păstrezi controlul asupra centrului de greutate

Indiferent de ce activități ai, prin practicarea Taijiquan centrul de greutate va fi fixat în abdomenul inferior.

Acest lucru îți aduce o stabilitate a corpului fizic ce se transmite și către emoțional și mental.

Stabilitatea ta creează și transmite încredere în cei din jurul tău.

Vezi cum asta te va ajuta să ai o viață personală, familială și socială mult mai armonioasă, nu-i așa?

3. Obții o structură corporală puternică și flexibilă

Atunci când urmărești aliniamentele corpului, păstrezi o structură corporală corectă.

Atât în mișcare, cât și în repaos (când stai pe scaun sau în picioare).

Structura corectă a corpului fizic elimină tensiunile musculare suplimentare care apar atunci când corpul tău este stresat de poziții sau atitudini care îi fac rău.

Exersând perseverent, îți vei regla automat structura în timpul activităților tale cotidiene.

4. Te relaxezi și îți dozezi efortul

În Taijiquan înveți să ai o stare cât mai relaxată, folosind puterea ta musculară doar atât cât este nevoie.

Nu irosești energie și putere în mișcări inutile. Nu folosești mai multă forță decât o cere situația.

Alternezi mișcările lente, relaxante, cu cele în forță, de exprimare.

Transpunând asta în viața de zi cu zi, înveți să-ți dozezi efortul și să acționezi relaxat sau cu putere, după caz.

Iar asta te ajută să-ți păstrezi energia pentru activitățile pe care le mai ai de făcut în ziua respectivă și să nu te simți epuizat de pe la mijlocul programului.

5. Te miști cu fluiditate

Mișcările în Taijiquan sunt cursive, continue, fluente.

Au o traiectorie circulară, spiralată.

Acest lucru te ajută să aduni, să circuli și să exprimi energia și forța ta interioară.

În viața curentă îți vei manifesta puterea interioară prin gestică și limbaj corporal, nemaipunând atât de mult accent pe limbajul verbal.

Fluiditatea în mișcare integrată în activitățile curente mai înseamnă și că îți vei menține încheieturile, tendoanele și mușchii într-o stare bună de funcționare, fără tensiuni sau blocaje.

6. Devii mai conștient de corpul tău

Practicarea Taijiquan îți implică tot corpul, iar asta te ajută să îl percepi mai bine.

Simți ce are nevoie și acționezi în consecință (îi oferi ceea ce-ți cere).

Dacă ai nevoie de odihnă, iei o pauza. Dacă simți că ai putere, alegi o acțiune care îți cere mai multă energie.

În plus, conștientizarea corpului te ajută să-ți conectezi mai ușor mentalul și emoționalul cu fizicul. Rezultatul este că devii mai stabil și mai creativ, expresiv.

7. Creezi mai multă prezență în viața ta

Integrând principiile de mai sus, vei observa că ți-e foarte ușor să fii conștient, prezent.

Iar această stare de prezență va veni cu mult mai puțin efort (cu cât practici mai mult la sală/în natură și cu cât integrezi conștient primele 6 principii).

Starea de prezență (conștiența) îți oferă baza pentru o viață plină de claritate, direcție și bucurie.

Când știi cine ești și ce-ți dorești, ai mult mai multă putere să alegi și să acționezi pe calea ta.

Te invit să te alături celor care își creează viața conștient

Pentru mine Taijiquan este un mod prin care creez mai multă energie, prezență, flexibilitate și putere în mine și în cei din jurul meu.

De aceea, din septembrie 2021 deschid la sală o grupă nouă de începători de maxim 8 persoane.

Dacă ce am scris ți-a trezit o stare de bucurie și deschidere, scrie-mi un mesaj la costin@ simplitao.ro și cere-mi să te includ pe lista de așteptare.

 

———-

(1) Maestrul Florin Szondi este discipol al marelui maestru Zhu Tiancai și reprezentant oficial al stilului Chen – a XX – a generație a familiei Chen din localitatea Chenjiagou, China.

———-

(Foto copyright Dasja Dolan Creative Photography and Design, www.dasjadolan.com)

Scris de Costin Vasile

Instructor de Taijiquan și Qigong. Instructor sportiv. Scriitor, terapeut și facilitator. 0722-197874. costin@simplitao.ro

Comentarii

comentarii

20 de lecții Feng Shui pentru mai multă sănătate și prosperitate.

Nu-ți mai umple casa de ”chinezării” fără rost la sfaturile vecinilor.

Îți mulțumim! Apasă aici pentru a descărca ghidul.

7+1 exerciții simple pentru relaxare pe care le poți face oriunde și oricând.

Îți mulțumim! Apasă aici pentru a descărca ghidul.