Vă obosiți ochii privind prea mult la ecrane sau citind în exces

Imaginați-vă toate orele pe care le petreceți uitându-vă la smartphone-ul dvs., la ecranul computerului sau chiar citind și scriind și nu vă lăsați niciodată ochii să se odihnească.

Acești mușchi obosesc, devin slabi, iar acest lucru vă poate provoca multe probleme oculare.

Anatomia ochiului nostru este foarte complexă; există multe artere și vene în spatele ochilor noștri.

Nervul optic ne conectează ochii la creier. Avem retina, avem, de asemenea, mulți mușchi în ochii noștri care, atunci când se contractă, ne mișcă ochii în diferite poziții.

Dar, când îi folosim în exces, acești mușchi devin obosiți, devin slăbiți, iar aceste exerciții speciale:

  • vă vor stimula acești mușchi
  • vor crește aportul de sânge
  • vor spori elementele nutrivite
  • vor ajuta la eliminarea, prin sistemul limfatic, a acelor toxine care există în zona ochilor.

Ele vă vor ajuta să vă păstrați ochii sănătoși și vor lucra acei mușchi ca să aveți mult mai puține probleme.

Clipiți mai des și beți mai multă apă

Dacă petreceți mult timp privind la ecranul computerul sau la telefonul mobil, iar ochii vi se înroșesc și se irită, asta pentru că sunt uscați, nu clipiți suficient pentru că vă uitați prea mult timp la un singur obiect.

De asemenea, asigurați-vă că vă hidratați. Beți multă apă pentru că ochii dvs. au nevoie de apă ca, de altfel, orice altă parte a corpului, ca să funcționeze la potențial său optim.

Două reguli: 1. Cu mâinile curate. 2. Nu apăsați direct pe ochi!

Haideți să facem împreună aceste exerciții, dar mai întâi două lucruri importante:

– asigurați-vă că aveți întotdeauna mâinile curate
– nu vă frecați niciodată direct ochii pentru că pot apărea posibile probleme

NT: exercițiile încep la minutul 2:20.

Exercițiul 1: masați-vă colțurile externe ale ochilor cu podul palmei

Primul lucru pe care îl vom face este să punem podul palmei (partea mai cărnoasă dinspre încheietura mâinii) în colțul exterior al ochilor ca atunci când ne trezim dimineața și ne frecăm la ochi.

Masați exteriorul ochilor cu cercuri mici timp de 20 secunde.

Dacă vă uitați la bebeluși, veți observa că ei fac asta mai tot timpul.

Este un exercițiu care vă înviorează cu adevărat.

Încercați acest exercițiu după ce vă ridicați dimineața din pat.

Masați cu mici mișcări circulare; puteți masa și puțin mai sus și veți întinde mai bine țesuturile.

Acest exercițiu vă stimulează bine ochii.

Exercițiul 2: masați în semicerc deasupra sprâncenelor

Folosind arătătorul sau mijlociul, porniți din colțul extern al sprâncenelor.

Puteți pune puțină cremă sau ulei de cocos (sau ce altceva doriți).

Puneți degetul în capătul extern al sprâncenei și masați către interior, alunecând pe deasupra sprâncenei către rădăcina nasului.

Vom face cinci repetări.

Acest exercițiu stimulează regiunea superorbitală.

Exercițiul 3: masați zona temporală

Acum să stimulăm zona temporală și o vom pune podul palmelor peste zona moale de acolo.

Faceți cercuri mici timp de 20 de secunde.

Acest exercițiul este foarte bun pentru că aduce un aport crescut de sânge care vă va influența direct ochii prin simpla stimulare a acestei zone.

Exercițiul 4: masați un punct de pe zona supra-orbitală

Acum punem degetele mari pe punctul de deasupra pupilei, pe zona supra-orbitală.

Nu apăsați pe ochi, ci pe os. Intrați sub os cât este posibil, dar nu apăsați pe globul ocular, ci pe os.

Faceți mici mișcări circulare în orice sens doriți, orar sau anti-orar, nu contează sensul. Faceți aceste mișcări timp de aproximativ 20 de secunde.

Acesta este un punct de presopunctură/acupunctură foarte important în medicina chineză.

Exercițiul 5: masați zona canalelor lacrimale

Acum vom lucra cu zona canalelor lacrimale. Folosiți degetele arătătoare și apăsați la rădăcina nasului, către colțurile interne ale ochilor.

Faceți mici mișcări circulare.

Asigurați-vă că aveți mâinile curate. Stimulați acea zonă timp de 15-20 de secunde.

Acesta este un punct cu efecte puternice. Nu trebuie să atingeți ochii ca să stimulați canalele lacrimale.

Acest lucru va ajuta foarte mult la creșterea fluxului de lichid prin acele canale și le va ajuta să nu se blocheze.

Exercițiul 6: masați în jos de-a lungul nasului

Începeți cu degetele (mijlocii) pe aceleași puncte de la rădăcina nasului.

Vom elimina stagnarea din zona de sub ochi. Amintiți-vă că forța de gravitație trage totul în jos și nu vrem să avem stagnări în această zonă, ideea e ca totul să fie în mișcare.

Păstrați degetele la rădăcina nasului și alunecați în jos pe lângă nas. Faceți 10 repetări. Apăsați și masați prin alunecare.

Veți observa și că respiraţi mai ușor, pasajele respiratorii se deschid. Sinusurile vor începe să curgă și să se elibereze, iar în întreaga zonă veți simți o ușurare.

Exercițiul 7: tapotați întreaga zonă din jurul ochilor

Acum vom face un tapotament simplu.

Tapotamentul este o atingere ritmică, precum o bătaie ușoară, dar este foarte puternic pentru sistemul nervos.

Stimulează canalele neuronale care merg către creier și apoi către toată zona din jurul ochilor.

Este un exercițiul excelent.

Folosiți două degete sau mai multe și tapotați zona din jurul ochilor într-un sens și apoi în celălalt.

Mie îmi place să folosesc arătătorul și mijlociul. Loviți ușor, ca și cum ați bate toba.
Aceste mișcări vor trimite mai mult sânge și elemente nutritive către ochi, îi vor purifica.

Este un exercițiul foarte bun.

Acesta este un exercițiu de făcut în fiecare zi; dacă alegeți un singur exercițiu, alegeți-l pe acesta. Tapotarea are efecte foarte puternice și este foarte bună pentru vindecare.

Exercițiul 8: la final este bine să aduceți căldură în zona ochilor

Este bine să încheiați exercițiile pentru ochi prin a aduce căldură în zona ochilor și facem acest lucru cu ajutorul palmelor.

Frecați palmele repede și simțiți cum se încălzesc foarte tare. Când s-au încins, puneți-le peste ochi. Simțiți căldura timp de câteva secunde.

Masați din nou palmele și puneți-le pe ochi; acest exercițiu va crea vasodilatare și va aduce multe elemente nutritive în zona ochilor.

Ochilor dvs. le va plăcea foarte mult acest exercițiu. Îl puteți face de 3 -5 ori.

Încheiați mereu setul de exerciții cu acesta pentru că va produce dilatarea vaselor de sânge, iar acest lucru va facilita aducerea elementelor nutritive în zona ochilor, îi va vindeca și vă veți simți foarte bine.

Câteva minute în fiecare zi + regula 20-20-20

Faceți aceste exerciții zilnic. Ochii dvs. vă vor fi recunoscători.

Amintiți-vă și regula 20-20-20.

La fiecare 20 de minute după ce v-ați uitat la un ecran sau ați citit ceva, luați o scurtă pauză de 20 de secunde și priviți ceva în depărtare la cel puțin 20 de picioare (6 metri) și abia apoi reveniți la ce făceați. Veți observa îmbunătățiri majore.

Trimiteți acest video (și articol) prietenilor și familiei.

Video de dr.Alan Mandell, articolul este traducerea și adaptarea celor spuse de el în engleză.

Scris de Miruna Macavei

Alchemist of light and joy. Magic booster. Explorer of Consciousness. 0720-029877. miruna@simplitao.ro.

Comentarii

comentarii

20 de lecții Feng Shui pentru mai multă sănătate și prosperitate.

Nu-ți mai umple casa de ”chinezării” fără rost la sfaturile vecinilor.

Îți mulțumim! Apasă aici pentru a descărca ghidul.

7+1 exerciții simple pentru relaxare pe care le poți face oriunde și oricând.

Îți mulțumim! Apasă aici pentru a descărca ghidul.