Ştiai că şi tu poţi face Qigong?

chi-kung-relaxare-tao-magic.roDa, e posibil:

– chiar dacă eşti român

– chiar dacă eşti începător

– chiar dacă e o artă complexă a folosirii energiei, creată de înţelepţii chinezi din vechime

– şi chiar dacă nu ai decât vreo 2-3 minute la dispoziţie.

1, 2, 3… start!

Îţi ofer mai jos trei moduri practice prin care să prinzi gustul pentru Qigong. Tie îţi rămâne doar să le încerci şi să te bucuri de rezultatele lor!

1. Zâmbeşte.

Poate părea simplu, dar aici şi orientalii, şi occidentalii sunt de acord: surâsul face bine la sănătate.

zambet-copilChiar e simplu: îţi relaxezi faţa, ridici colţurile gurii şi colţurile ochilor, te gândeşti la cineva drag şi, gata, ai un frumos surâs pe faţă!

Surâsul e începutul multor tehnici de Qigong (vei afla în timp de ce!), dar te ajută şi dacă îl exersezi pur şi simplu.

Studiile arată că, atunci când surâzi, în creier ţi se activează neurotransmiţători care dau semnal corpului tău să se relaxeze şi să fie fericit. Surâsul te ajută să scapi de stările negative şi reduce nivelul de stres.

În plus, surâsul poate fi contagios şi te face mai frumos în ochii celorlaţi. Ai, deci, o mulţime de motive să surâzi!

2. Respiră.

Despre respiraţie ştie toată lumea totul, dar prea puţini o fac corect.

Ai aici un exerciţiu simplu, dar eficient ca să aduci mai mult oxigen în tine, să te relaxezi şi să fi mai sănătos.

Pe scaun, cu spatele drept, adu-ţi atenţia asupra abdomenului şi lasă-l moale (fetelor, nu vă vede nimeni, lăsaţi „burtica” să se destindă!). Pe inspiraţie, umflă abdomenul, pe expiraţie aplatizează-l. Respiră rar şi cu atenţia pe corpul tău. La început fă doar câteva respiraţii (9 – 18) ca să nu ameţeşti.

3. Mişcă-te.

În orice fel îţi place, dar mişcă-te!

Îţi ajuţi astfel corpul să activeze energia, iar asta este esenţa Qigong-ului: să circuli energia prin corp şi să o pui la treabă.

Ştiu că e nevoie de efort, dar rezultatele chiar merită. Vei avea:

– relaxare

– flexibilitate şi putere

– sănătate mai bună

respiratia-coloanei-vertebraleÎncearcă un exerciţiu uşor: respiraţia coloanei vertebrale -, pe care noi îl exersăm ca încălzire la orele de Tai Chi Chuan şi Qigong.

În picioare, cu tălpile depărtate, genunchii îndoiţi, inspiră şi adu spre spate bărbia, coatele şi bazinul. Nu da capul pe spate, ci trage bărbia în jos, spre piept, extinzând ceafa, ca să-ţi protejezi vertebrele cervicale. Expiră şi adu în faţă bărbia, apropie coatele şi curbează zona lombară în spate, fără a forţa.

Repetă de câteva ori  şi simte-te bine.

Simplu? Dar, dar şi foarte eficient!

Sper că ţi-am trezit pofta de Qigong!

Poate că exerciţiile de mai sus ţi se par prea simple, dar îţi vor aduce beneficii enorme. Încearcă-le şi dacă nu ai rezultate, îţi dau voie să mă cerţi. 😉

Desigur că Qigong-ul are şi exerciţii foarte complexe, pe care le poţi învăţa la cursuri şi exersări, dar aici ţi-am oferit doar un mic ghid, cât să te porneşti pe „calea energiei”.

Spor la exersare şi te aşteptăm să fii alături de noi la cursurile noastre din Bucureşti şi din ţară.

Scris de Miruna Macavei

Caut armonia, autenticitatea și simplitatea. Practic și scriu despre Feng Shui din 2003; sunt instructor de practici taoiste din 2006 și terapeut Chi Nei Tsang din 2015. Scriu poezii, desenez și pictez. Mă găsești la 0720-029877 și la miruna@simplitao.ro.

Comentarii

comentarii

7+1 exerciții simple pentru relaxare pe care le poți face oriunde și oricând.

Îți mulțumim! Apasă aici pentru a descărca ghidul.

Curs Qigong 2 Popup