– Cum o să fie la curs, Miruna? mă întreabă Andreea, îngrijorată ba de detalii de organizare, ba de participanți loviți de vreun necaz și care se vaită că nu mai pot veni.

– Cum să fie: bine sau foarte bine! Nu există altă opțiune, îi răspund, mulțumită că sunt optimistă și, poate, o voi “virusa” și pe ea.

Iar la curs a fost foarte bine, participantele au spus-o, nu eu!

– Și despre ce curs vorbești, Miruna?

– Ei bine, cel de comunicare cu corpul și elemente de psihosomatică pe care Andreea Burdalescu de la focuspeinima.ro l-a predat în premieră pe 2 septembrie, unde am avut și eu o bucățică de contribuție.

Dar despre asta vă povestesc mai multe când ajungem la cele 3+1 idei zemoase (pe care sper că le veți pune în aplicare cât de curând, da?).

Cursul se reia pe 30 septembrie la Brașov, înscrieți-vă repede aici că locurile se ocupă (unele chiar de participantele din 2 septembrie, așa de mult le-a plăcut!).

Andreea Burdalescu = femeie, mamă, freelancer și trainer. Am uitat ceva?

Andreea BurdalescuPe Andreea am cunoscut-o că a vrut ea să mă cunoască. 😊

Poate pentru că pe fetița ei simpatică foc o cheamă tot Miruna.

Poate pentru că i-a plăcut cum sună Simplitao.

Sau poate pentru că vroia să se relaxeze și a ales masajul terapeutic Chi Nei Tsang pe care-l fac. Iar într-o zi de vară mi-a scris un mesaj frumos și pentru că am rezonat cu ea, am sunat-o și ne-am întâlnit. Restul e istorie, cum se zice.

Dar istoria noastră nu s-a terminat atunci, cu prima ședință de Chi Nei Tsang pe care i-am făcut-o. Și nici cu discuțiile din timpul ei că, de, suntem fete și avem multe cuvinte de spus.

Corpul vorbește șoptit, iar mintea strigă – pe care îl asculți?

Legătura noastră a continuat când mi-a zis să vin la cursul ei nou-nouț de comunicare cu corpul și să vorbesc despre practicile taoiste pentru echilibru și armonie.

De fapt, să vorbesc mai puțin și să practic mai mult, cum e tradiția taoistă – adică să îi învăț pe cursanții ei 1-2 tehnici de comunicare cu corpul și, mai ales, de ascultare a strigătelor lui, strigăte care rămân fără răspuns.

Pentru că noi toți suntem în minte, nu în corp, în majoritatea timpului, și mintea noastră e în computer, tabletă sau telefon. Iar cel mai mare consumator al energiei noastre vitale – limitată și foarte prețioasă! – e mintea/creierul și nu corpul!

Ne-am decorporalizat, oare?

Corpul ne trimite semnale pe care, de cele mai multe ori, nu le ascultăm.

Corpul ne cere mișcare, apă, aer și soare. Ne cere atingeri dulci și diafane. Ne cere iubire și bucurie și blândețe. Ne cere hrană sănătoasă și zemoasă.

Iar noi ce-I dăm?

Îi dăm „voie” să aștepte.

Să aștepte să mai citim ceva pe net, să mai aflăm ce face nu-știu-ce vedetă pe FB sau să mai răspundem la un mesaj la serviciu. Să aștepte ziua când ne vom apuca de sport, de mâncat sănătos și de meditat.

Îi dăm ne-atenția noastră, iar când el țipă în limbajul bolii, tot la el ne răstim că de ce s-a îmbolnăvit!

E ca o relație cu cineva căruia nu-I acorzi atenție și, când te părăsește sau nu te mai servește cum vroiai tu, tot pe el îl pedepsești! Asta da lipsă de comunicare!

Iar la problemele acestea a venit să răspundă Andreea la cursul ei, unde ne-a dat o avalanșă de informații și multe tehnici practice pe care să le punem în aplicare.

Ei bine, ca să vă țin prea mult în suspans, vă scriu mai jos modurile prin care să reînveți să-ți asculți corpul, să-I acorzi atenție și iubire și să te descurci din ce în ce mai bine în conversație cu el.

Cum să fii în corpul tău – 3+1 secrete ne-secrete, practice și ușoare uneori, inconfortabile alteori

Dacă faci parte dintre cei care cred că responsabil cu fericirea și sănătatea ta ești tu, te rog citește mai departe.

Dacă ești aici în căutare de pastile, scurtături și tehnici în 3-pași-simpli care-ți garantează rezultate extraordinare în 5 minute, te implor să fugi de aici.

Așa cum zicea și Andreea la curs, responsabilitatea ne revine.

Pentru starea de bine pe care ne-o putem crea singuri.

Pentru sănătate și vitalitate.

Pentru găsirea unor soluții la provocările vieții (pe care ni le-am creat cu mânuțele, pardon, cu mințile noastre).

Și ce mult mi-a plăcut că, în sfârșit, mai aud și eu asta cu responsabilitatea proprie de la altcineva, nu doar de la mine și de la Costin, soțul și partenerul meu de Simplitao!

1. Respiră.

Da, știu, e un sfat perimat, dar dă-mi voie să te întreb ceva.

Tu respiri când citești rândurile astea?

Hai, te aștept să-ți dai seama că-ți țineai respirația sau că respiri superficial, cu vârful plămânilor.

Scriind asta, simt că nici eu nu prea respir bine și revin cu atenția asupra abdomenului.

Îi dau voie să devină moale și relaxat și să se reverse 😊 nițel, eliberând diafragma. Simt cum respirația coboară din piept în abdomen și cum devine liniștită, profundă, prelungă și mătăsoasă.

Simt cum mi se destind umerii, ceafa și fața, aleg să descleștez dinții și să am un mic surâs pe buze și în ochi. Las starea de relaxare să-mi cuprindă întregul corp.

Mă simt mult mai bine acum!

Și asta doar prin aducerea atenției asupra felului în care respir timp de 1-2 minute.

Dacă vrei două exerciții simple-simple pentru respirație, le găsești în articolul de aici și în cel de aici.

Amintește-ți că respirația e cel mai ușor mod să revii în prezent, să practici acea stare de mindfulness. Să fii aici, acum, așa.

2. Mângâie-te.

Da, pe tine.

Corpul tău, de fapt.

Când a fost ultima oară când te-ai atins de dragul de a te atinge? Da, chiar și cu scopul unui orgasm, nu ne ascundem după degete (jocul de cuvinte a fost ales cu intenție 😊).

Andreea mi-a adus aminte la curs să nu mă exclud implicit de la mângâieri. Să nu las responsabilitatea mângâierilor doar pe umerii (sau pe degetele sau buzele) soțului meu, Costin.

O prietenă mi-a arătat un masaj senzual pe care m-a îndemnat să-l fac și lui Costin. Iar el toarce ca un pisoi de fiecare dată! L-am învățat și pe el să mă atingă doar de dragul atingerii, fără scop sexual (deși nu neg că, uneori, masajul se termină cu scântei, ca să zic așa).

La cursul Andreei mi-am dat seama că mă pot mângâia și pe mine, nu doar pe el (da, pare la mintea cocoșului, dar eu am fost găinușă până la revelația asta!). Eu mă tot ating, ba în scop terapeutic (auto-Chi Nei Tsang sau alte auto-masaje), ba în cadrul practicilor Tao of Love unde se face masajul sânilor, dar niciodată doar ca să simt iubirea și bucuria atingerii Mirunei de către Miruna! 😊

Alege și tu să incluzi în rutina zilnică, pe lângă obligatoriul spălat pe dinți, atingerea dulce a propriului corp.

Sunt sigură că cercetătorii britanici și faimoși au o mulțime de studii pe tema asta, dar te las să le descoperi singur/ă.

Mângâieri mai subtile – oul de jad

Un sub-sfat (doar pentru femei!) la acest capitol ar fi să începeți sau să reluați practicile cu energia sexuală la care vă este de ajutor practica oului de jad.

Aici sunt multe de spus, vă invit pe pagina cu resurse Tao of Love și pe femeiatrezita.com ca să vă cumpărați un ou de jad veritabil (nu imitații din comerț!).

Un nou curs Tao of Love (pentru femei și bărbați) voi preda alături de Costin pe 14 – 15 octombrie la Snagov, dacă sunteți inspirate să începeți practicile cu esența sexuală Jing.

3. Dansează.

DanseazaViața e mișcare și mișcarea e viață, sigur ai auzit asta.

Dar oare câtă mișcare faci ca să aduci viață în tine?

Mergi pe jos destul? Faci ceva sport, fie fitness, fie Yoga sau Tai Chi? Alergi prin parc?

Ei bine, cu alergatul nu mă împac (ca să nu zic bleah!), ceva Yoga taoistă și mers pe jos am la activ, însă n-am explorat destul dansul.

Andreea mi-a readus în atenție mișcarea pe muzică. Auzisem ceva despre cele 5 ritmuri de care ne-a vorbit, dar nu le explorasem încă. N-o să intru în detalii, vă spun doar că ele sunt flowing, staccato, chaos, lyrical și stilness.

În filmuleț aveți marcate minutele de la carre începe fiecare ritm (1.Flowing 0:00 2.Staccato 5:24 3.Chaos 9:40 4.Lyrical 15:23 6.Stillness 21:06).

Ce a făcut Andreea la curs?

A dat drumul muzicii și ne-a îndemnat să dansăm.

Să ne dăm voie să ne mișcăm în voie.

Să lăsăm corpul să se exprime (mintea nu avea loc aici).

Și, pentru că dansam cu ochii închiși și, deci, nu ne vedea nimeni 😊, totul a fost minunat!

Am lăsat muzica să mă miște, am dat voie energiei și bucuriei de a dansa să se manifeste. M-am simțit liberă, tânără și frumoasă!

Pentru că, așa cum a subliniat Andreea de mai multe ori, verbul corpului e a simți. Nu poți simți cu mintea, doar cu corpul.

Prin dans, revenim la corp, revenim la bucuria prezentului, la inocența mișcării de dragul mișcării, nu cu un scop impus de minte. Iar corpul nostru de asta are nevoie, de libertate, de mișcare, de ne-limitare.

Nu mai zic că dansul e unul din modurile în care pui limfa în mișcare. Limfa, acest fluid corporal important și, în același timp ignorat. Despre limfă ne-a adus aminte Andreea mai multe, dintre care notez doar mișcarea (singura care mișcă limfa!), periajul uscat și masajul de drenaj limfatic, pe care vă invit să le explorați individual.

4. Zâmbește.

O să preiau aici un citat direct din cursul ei:

“Oricând vrei să arăți minunat și să pari competent, oricând vrei să reduci stresul și să-ți îmbunătățești căsnicia, când vrei să te simți de parcă ai mâncat multă ciocolată bună — dar fără caloriile aferente — sau de parcă ai găsit 25000$ într-un buzunar al unei haine pe care n-ai purtat-o de ani buni sau când vrei să ai acces la o super-putere care îi ajută pe cei din jur și pe tine să trăiți mai mult, mai sănătos și mai fericiți: zâmbește.” Ron Gutman

– Și dacă n-am chef să zâmbesc, măi Miruna? mă întrebi tu. Poate am pierdut autobuzul în stație, am întârziat la serviciu și a țipat șeful la mine sau poate pur și simplu mi-e mai ușor să stau supărat.

– Ei bine, pofta de zâmbet vine zâmbind, îți răspund eu.

Un studiu din 2012 arată că dacă îți aduci un zâmbet pe față, chiar dacă n-ai motive să fii fericit, ți se reduce nivelul de stres.

Ca să devii un maestrul al zâmbetului, îți recomand o tehnică de Qigong (arta chinezească a energiei) pe care o practic de mult și care mi-a adus multe beneficii: tehnica surâsului interior.

E foarte simplă: te așezi într-o poziție relaxată (pe scaun sau întins în pat) și începi să aduci o stare de surâs relaxat către principalele organe și glande interne. Surâsul le destinde și le face să radieze emoții pozitive specifice (inima – iubire, splina-pancreasul – deschidere, plămânii – curaj, rinichii – blândețe, ficatul – generozitate).

La cursul Andreei am ghidat participantele să surâdă și le-a plăcut!

Încearcă și tu surâsul; găsești meditația aici, în magazinul nostru online sau poți veni la cursul de inițiere în Qigong din 16 septembrie de la Snagov.

Dacă te descurci în engleză, ai mai jos meditația surâsului interior condusă de profesorul meu, maestrul Mantak Chia:

Și, adu-ți aminte: când surâzi celui din fața ta, îți surâzi mai întâi ție! 😊

Comunicarea cu corpul 2.0

Cam atât din partea mea, văd că m-am lungit…

La curs s-au mai spus multe alte lucruri interesante, că Andreea s-a documentat și a practicat intensiv, dar vă las și vouă plăcerea să le descoperiți!

Vă dau mai jos datele Andreei ca să știți cu cine votați, pardon, la cursul cui să mergeți.

Andreea scrie aici focuspeinima.ro și aici andreeadragomir.blogspot.ro.

Ediția a doua a cursului e pe 30 septembrie la Brașov, înscrieți-vă direct pe site aici.

Eu nu voi fi acolo cu corpul 😊 de data asta, pentru că organizez cursul nostru anual de terapie Chi Nei Tsang, dar sigur voi fi cu sufletul lângă Andreea și cursanții ei.

Ne vedem la un viitor curs al Andreei despre bucuria de a fi în corp, țineți aproape că acu-acu o să-l anunțăm!

Scris de Miruna Macavei

Caut armonia, autenticitatea și simplitatea. Practic și scriu despre Feng Shui din 2003; sunt instructor de practici taoiste din 2006 și terapeut Chi Nei Tsang din 2015. Scriu poezii, desenez și pictez. Mă găsești la 0720-029877 și la miruna@simplitao.ro.

Comentarii

comentarii

7+1 exerciții simple pentru relaxare pe care le poți face oriunde și oricând.

Îți mulțumim! Apasă aici pentru a descărca ghidul.

Curs Qigong 2 Popup